0 Likes

Mansion - Oscadnica
Slovakia
Kaštieľ kúpil začiatkom 20 storočia pruský junker gróf Ballestrem od pôvodného majiteľa Arnolfa Poppera. Nový majiteľ dal na svojom území postaviť v rokoch 1910 - 1913 kaštieľ ako poľovnícke sídlo a zriadil pri ňom lesopark o rozlohe vyše 3 ha. Celý priestor bol ohradený. Budova je dvojtraktová a dvojpodlažná, symetrická na stredovú os, orientovaná pozdĺžne v smere východ-západ. Strecha je sedlová. Do parku sa schádzalo drevenými schodmi z terasy. Od roku 1918 prevzala kaštieľ s parkom Akciová spoločnosť pre zúžitkovanie dreva so sídlom vo Viedni. V tomto čase kaštieľ trvale obývali iba lesmajstri. Za ďalšieho majiteľa riaditeľa Oesera /1938-1939/ bol pristavený dom kočiša s kočiarňou a maštale pre chov výberových koní. Pred prvou svetovou vojnou bola pristavená budova lesnej správy oproti parku, v ktorej býval Ing.Rudolf Cisárik spravujúci majetok v rokoch 1933-1951. Vtedy pribudla ku kaštieľu obora v rozlohe asi 20 ha. V tom čase patril už majetok účastninnej spoločnosti Zelehos. V tomto období bol najväčší rozkvet územia. Do kaštieľa sa zaviedol vodovod z Kučákovho lesa a pred kaštieľom postavili malú fontánku. Blízko parku na oščadnickom potoku zriadili mlyn. Smerom k mestu sa tiahli chmeľnice pre čadčiansky pivovar. Potokom sa splavovalo drevo z Tichej doliny, ktoré sa pri vtoku do Kysuce spracovávalo na drevené uhlie. V tesnej blízkosti parku išla cesta, ktorá sa za dlhšieho dažďa strácala v močarine. Park od cesty oddeľovala mohutná topoľová alej, tiahnuca sa až do Čadce. Vyrúbaná bola koncom 1.ČSR. Na zamokrenej lúke juhozápadne od parku bola lesná škôlka, kde sa pestovali topole a vŕby. Do roku 1947 sa spomína ako majiteľ kaštieľa Ing. Petrovský, neskôr vraj konzul v Bolívii, ktorý si v kaštieli zriadil súkromnú obrazáreň. Ďalším majiteľom bola Mlynová účastinná spoločnosť s riaditeľom Zuckermannom. Po znárodnení prevzali správu lesného majetku od Zelehosu štátne lesy a kaštieľ dostala do správy Drevina, n.p. Turany. Všetky budovy boli prerobené na byty. Začiatkom 60-tych rokov bol v dolnej časti parku zriadený autocamping s betónovou tanečnou plochou. V roku 1976 sa kaštieľ dostal do majetku Kysuckej galérie v Čadci.
Copyright: Slavomír lapka
Type: Spherical
Resolution: 13568x6784
Uploaded: 09/05/2012
Actualizat: 14/05/2012
Vizualizari:

...


Tags:
comments powered by Disqus

Robert Mročka
Chalet Le Pré v Oščadnici
Robert Mročka
Chalet Le Pré v Oščadnici - terasa
Robert Mročka
Chalet Kirsty v Oščadnici
Richard Toman
Rača Chaty na vrcholu u lanovky
Richard Toman
Rača Chaty na vrcholu u lanového centra
Miroslav Olesnanik
Village Rakova, view of the airfield
Richard Toman
Rača Sjezdovka Laliky
Miroslav Olesnanik
Roman Catholic Church of the Nativity of the Blessed Virgin Mary - exterior
Richard Toman
Rača Cesta na Velkou Raču
Richard Toman
Eifelovka
Richard Toman
Eifelovka 2
Richard Toman
Rača Cesta na Velkou Raču 2
Markus Kaeppeli
Switzerland Merenschwand Apple in the Fog
Johan Offermans & Karl Overholt
Worlds first cabrio-style cable car in Stanserhorn, Switzerland
Roy Reed
All Saints Margaret Street, the Chancel
Fritz Hanke
Fiescheralp
Richard Chesher
Blue-Eyed Squid Ilot Ua New Caledonia
Vladimir Vlasenko
Radio telescope RT-70
Greg McCracken
Field of Pumpkins
Chebaldin Vladimir
Old "Colt" planes. Yalutorovsk Airfield.
Tekirdağ Sanal Tur
835698 - Hamam Giris Tekirdag Sanal Tur
Andrew Bodrov
Festival Light Walks in Kadriorg, Tallinn
Markus Kaeppeli
Switzerland Merenschwand Postlonzihaus Wagon-maker
Uwe Buecher
Malta - Blue Grotto from Viewpoint
Slavomír Lapka
Lesopark - Chapel of Our Lady of Sorrows - Zilina
Slavomír Lapka
Old Court - lift - Vratna
Slavomír Lapka
Entry into the gorge from the direction - Vratna
Slavomír Lapka
Castle Lietava - Old Palace - west
Slavomír Lapka
Castle Lietava - window on Velky Rondel
Slavomír Lapka
Church of St. Andrew - Sebeslavce
Slavomír Lapka
Valley with cable car - Vratna
Slavomír Lapka
Church and neighborhood - Gbelany
Slavomír Lapka
Gorges - Terchova
Slavomír Lapka
Mansion Revai 2 in Turcianska Stiavnicka
Slavomír Lapka
Benice - Firehouse
Slavomír Lapka
The former building of the Academy of Transport and The former building of the Austrian - Hungarian banks Žilina
More About Europe

Europe is generally agreed to be the birthplace of western culture, including such legendary innovations as the democratic nation-state, football and tomato sauce.The word Europe comes from the Greek goddess Europa, who was kidnapped by Zeus and plunked down on the island of Crete. Europa gradually changed from referring to mainland Greece until it extended finally to include Norway and Russia.Don't be confused that Europe is called a continent without looking like an island, the way the other continents do. It's okay. The Ural mountains have steadily been there to divide Europe from Asia for the last 250 million years. Russia technically inhabits "Eurasia".Europe is presently uniting into one political and economic zone with a common currency called the Euro. The European Union originated in 1993 and is now composed of 27 member states. Its headquarters is in Brussels, Belgium.Do not confuse the EU with the Council of Europe, which has 47 member states and dates to 1949. These two bodies share the same flag, national anthem, and mission of integrating Europe. The headquarters of the Council are located in Strasbourg, France, and it is most famous for its European Court of Human Rights. In spite of these two bodies, there is still no single Constitution or set of laws applying to all the countries of Europe. Debate rages over the role of the EU in regards to national sovereignty. As of January 2009, the Lisbon Treaty is the closest thing to a European Constitution, yet it has not been approved by all the EU states. Text by Steve Smith.