Mersin İli, Tarsus İlçesi’nde bulunan en eski kilise 15.yüzyıldan bu yana camii olarak kullanılan Eski Camidir. 14.yüzyıl başlarında Ermeni kralı Oşin tarafından imar edilen bu kilisenin adı o yıllarda Saint Paul Kilisesi olarak anılmaktadır. Kilise-Camii'nin apsisinin sağında ve solunda bulunan odaların kapıları üzerinde, bazalt bir levha üzerine yazılmış Ermenice yazılar halen görülebilmektedir. Bu kilise 1415 yılında Ramazanoğlu Ahmet Bey tarafından onarılarak camiye dönüştürülmüştür. Bu yapı şu anda kullanılmakta olan en eski antik yapıdır.